Ministerstvo práce a sociálních věcí

Prostory, ve kterých se nachází zázemí dětské skupiny splňují veškeré stavební, hygienické, provozní a bezpečnostní požadavky vyplývající ze zákona č. 247/2014 Sb., o poskytování péče o dítě v dětské skupině, v platném znění, a vyhlášky č. 281/2014 Sb., o hygienických požadavcích na prostory a provoz dětské skupiny, v platném znění.

Charakteristika plánu výchovy a péče    

Dětem vytvoříme přátelské a bezpečné prostředí, kde získají nové kamarády, seznámí se s novými dovednostmi a informacemi, budou poznávat svět kolem sebe a povedeme je k samostatnosti. Budeme dodržovat zásady individuálního přístupu k dětem tak, aby byla naplňována filosofie osobnostního pojetí výchovy a rozvoje. Jedním z úkolů, které jsme si stanovili je doplnění rodinné výchovy, se kterou se budeme snažit v maximální možné míře úzce spolupracovat. 

Dětem budeme na jejich cestě plné her, tvoření a dovádění průvodci, kteří tu pro ně budou vždy přichystaní s otevřenou, laskavou náručí a pomocnou rukou. Jako prostředek rozvoje osobnosti dítěte budeme využívat hru, která je nejpřirozenější činností všech dětí. Prostřednictvím hry se rozvíjí emocionální zralost, sociální vazby mezi dětmi, hra podporuje myšlení, fantazii, schopnost soustředění se a řešení situací.

Cíl plánu výchovy a péče  

Při definování Plánu výchovy a péče jsme se inspirovali Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání (dále jen RVP PV).

Cílem výchovy a péče je rozvoj samostatných a zdravě sebevědomých dětí. Záměrem plánu výchovy a péče je:

  1. Rozvíjení dítěte, jeho učení a poznání.
  2. Osvojení základů hodnot, na nichž je založena naše společnost.
  3. Získání osobní samostatnosti a schopnosti projevovat se jako samostatná osobnost působící na své okolí.

Jmenovaných cílů dosáhneme prostřednictví dílčích cílů v oblastech: biologické – Dítě a jeho tělo, psychologické – Dítě a jeho psychika, interpersonální – Dítě a ten druhý, sociálně kulturní – Dítě a společnost, environmentální – Dítě a svět.

Vzhledem k tomu, že Dětskou skupinu Zlatíčka mají možnost navštěvovat i děti ve věku 5–7 let, chceme se zaměřit i na jejich rozvoj tak, aby byly rozvíjeny klíčové kompetence uvedené v RVP PV – kompetence k učení, kompetence komunikační, kompetence činnostní a občanské, kompetence k řešení problémů a kompetence sociální a personální.

Jednotlivé jmenované oblasti výchovy a péče se během celého roku prolínají, vycházejí z aktuálních a individuálních potřeb dětí, jejich věku a vývojových možností. 

zdroj: Plán výchovy a péče v dětské skupině Zlatíčka